Kitabin adi : Evrensel CAGRI KUR'AN MEÂLI
Hazirlayan : Mustafa SAG
Marmara Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi (Yüksek Islam Enstitüsü Mezunu)
Bilimsel Arastirma Analisti
Mustafa Sag'in Kitabinin 372nci sayfasindan aynen aktariyorum:
Nur Suresi 30 ve 31nci Ayetler;
30."Ey Muhammed! Erdemli erkeklere soyle, kadinlarla bir aradayken,gozleriyle kadinlari rahatsiz edecek sekilde davranmasinlar/bakmasinlar ve kisiliklerini edeplerini Bu onlar için daha temiz bir davranistir. elbette Allah yaptiklarindan haberdardir."
31."Ey Muhammed! Erdemli kadinlara da soyle, erkeklerle bir aradayken,gozleriyle erkekleri rahatsiz edecek sekilde davranmasinlar/bakmasinlar, kisiliklerini edeplerini korusunlar ve dogal olmasi gereken yerler disinda, goguslerinin uzerini ortuleriyle kapatsinlar. Ziynetlerini gostermesinler /Baskalarini cinsel tacize yol acacak ve tahrik edecek davranislardan sakinsinlar. Ancak kocalari, babalari, kocalarinin babalari, ogullari, kocalarinin ogullari, kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari, kiz kardeslerinin ogullari diger kadinlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetçiler, kadin hizmetçiler ve kadinlarin cinsel yerlerini henüz anlamayan çocuklarin yanlarinda, istedikleri gibi giyinip davranmalarinda bir sakinca yoktur. Bunlarin disindakilerin yaninda, cinsel tacize yol açacak, tahrik edici yerlerini açip, dikkat çekici davranislarda bulunmasinlar/ayaklarini yere vurmasinlar. Ey inananlar, -erkek, kadin- hepiniz Allah'a yöneliniz ki, mutlu olabilesiniz."
Mustafa Sag'in Bu ayetlerle ilgili olarak kitabinin 373 ncü sayfasinda yer alan açiklayici 417 no.lu dip notu da aynen söyle:
" 24:31 Bu surenin 11nci ayetinde aciklanan, Peygamberimizin esine igrenc iftirayi yapan çetenin uzantilarinin uydurduklari, çeliskili rivayetlerden hareketle, kur'an oncesi cahiliye Arap toplumunun kadina bakis acisini, Kur'andaki ortünme ile ilgili ayetlere de yansitmislar ve o bakis acisi dogrultusunda ve erkekler lehine yorumlamislardir.
Kur'an'in mantigi ve bu surenin bütünlügü içinde baktigimizda, kadinlarla erkeklerin toplum yasaminda yan yana olmak zorunda olduklarini, boyle bir çalisma ortaminda,birbirlerine karsi davranislarinda olsun, giyimlerinde olsun olcülü olmalari, dostane olmalari,
asiriya kacmamalari ögütleniyor. Zaten, aile ve akrabalar arasinda bir kisitlamanin olmayip, özgürce hareket edebileceklerini ayni ayetin devami açikliyor.
Kaldiki Kur'an ayetinde "bas ortüsü" diye bir kelime gecmemektedir. Buna ragmen,tüm Kur'an tefsirlerinde ve cevirilerinde Kur'an ayeti "bas ortüsü" olarak çevrilmistir. Halbuki ayette geçen "HIMAR" kelimesi "bas ortmek" anlamina degil, sadece"ortmek" anlamina
gelmektedir. Eger herhangi bir sey örtülecek ise, o seyin vurgulanmasi gerekir. Ornegin masa ortüsü derken, ortmek kelimesinin yanina masa kelimesinin gelmesi gibi, bas ortüsü dendigi zaman da "ortmek" "himar" kelimesinin yanina "bas" "re's" kelimesinin "himarü-re's" seklinde gelmesi gerekir. Ayetteki "himar" "ortü" kelimesinin yaninda geçen ve vurgulayan kelime "cuyub" kelimesidir ki "yaka" veya "gogüs" anlamina gelir. Çünkü, ayni kelime "cuyub" bir baska ayette (28/32) Hz. Musa'nin "gogsüne/koynuna elini soktugu" seklinde geçer. Yani "cuyub" kelimesi, "himar" ortmek kelimesi ile kullanildigi zaman,"bihumûrihinne ala cuyubihinne" basini örtmek degil,"gögsünün üzerini örtmek" anlamina gelmektedir.
Geleneksel tüm yorumcular, Kur'an ayetini bilimsel bir bakisla degil de,birbirlerini taklit edip, "Bas ortülerini yakalarinin üzerine kadar ortsünler" diyerek, "felyedribne" fiillini de "ortsünler" diye tercüme etmislerdir. Bu geleneksel yorumcular "DaReBe" kökünden gelen bu kelimeyi burada " Bas ortülerini .... ortsünler" derken bir baska yerde ayni "DaRaBe" kelimesini "Kadinlari DOVÜN" (Bak.4/34) diye çevirmislerdir.
Ozetle, Kur'an'in orijinal ayeti tüm açikligi ile ortadayken, elverisli bir siyasal kullanim malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan bas ortüsü, Kur'an'in degil, geleneklerin, kisisel gorüslerin dinlestirilmesinden kaynaklanmaktadir."